elegi

Tuesday, January 26, 2010

mungkin ini disebabkan kebodohan aku @ aku silap pilih kos??

hari ini,sedikit coretan kekecewan aku trukir untuk semester ini.Aku tertanya apakah ini dipanggil dugaan daripada DIA??Daripada sem.1 hingga sem.4,aku tetap tidak boleh jadi pencabar untuk kawan-kawanku.Pelbagai cara aku buat untuk berjaya,pelbagai benda aku berkorban tapi ia tetap sama.Sometimes,aku rasa buat apa aku berusaha jika ia tetap sama.Kadang2 aku selalu salahkan DIA,kerana kurniakan otak yang lembap pada aku...Aku ibarat salah ambil bidang..maybe aku akan keluar dari sini,apa gunanya berada disini jika aku masih ditakuk lama.aku tak pandai macam kawan aku yang lain....and then aku rasa malu kerana aku tidak sepandai yang lain.Ko bayangkan,dengan berkawan orang2 pandai,aku terkena tempiasnya.Mereka fikir aku pun pandai,walaupun TIDAK JAWAPANYA.Aku rasa aku tidak mampu untuk bertahan ag..mungkin pintu keluar dari sini lebih terang dari dalam ini..atau mungkin rezeki aku sampai disini bersama yang lain...ENTahlah aku masih keliru sama ada aku tetap disini atau aku pergi dari sini..

4 comments:

  1. Salam.
    Keputusan terbaik selepas solat istikharah. Bersolat dan minta petunjuk dari Nya agar tidak tersilap dalam mengambil keputusan. Dia Maha Mengetahui apa yang terbaik untuk hambaNya.

    ReplyDelete
  2. salam alaik ke...
    hey kawan!! nape down sgt gayenye coretan tu...
    sabarlah dan teruslah berusaha...
    jgn sekali kali terlintas untuk salahkan apa yg tlah DIA kurniakan...itu x bersyukur nmenye...
    bukankah setiap kekurangan itu, terselit kelebihan??
    kene ingat satu, ALLAH x mmndang kjayaan itu, tp, usaha itu yg lbih pnting...
    Variasikan cara belajar...bonus la klau kwn2 ramai yg pndai...
    mintak bntuan dyorg...
    Husno al -zon la...anggap kegagalan itu stu ujian supaya kite sdar dan trus bangkit...
    Percaya pade stu, usaha keras itu, xkan x prnah buahkan hasil...
    Kuatkan semngat, kawan!!
    bangkit!!
    Gambate!!..:-)

    ReplyDelete
  3. salam...sy setuju ngan BLoSsom SaKuRa........ jgn ptus asa k... awk sptutnya brsyukur dpt kwn2 yg pndai insya Allah awk pun pndai yg pnting usha. agplah ni 1 ujian dr tuhan tuk awk. spa yg x d uji????jgn slhkan npe d krniakan otak yg lmbab lau awk tgkatkn lg prstsi awk lam kls insya Allah awk leh.............

    ReplyDelete