elegi

Sunday, April 12, 2009

Hidup...Hidup...hIDUP....


Sem 2 ini bnyk mgajar aku ble,aku menjdi pengarah program di ump dlam pertndgn rekabantuk model bangunan.....aku kenal sifat manusia di ump...aku juga kenal sape boleh wat keje atau tidak...tpi itulah manusia yang hanya mengharapkan sesuatu benda..bukan keikhlasan tpi kepentingan idividu itu....apabila program itu berjaya...die kata program die..tapi ble program ini menjadi gajah putih..mula die akan menunding arah aku...sikap penting diri inilh menyebabkan die sanggup memburukkan aku di belakang...tugas aku sebagai pengarah program mula die pikul dan aku ibarat ajk biasa..tpi itulah dah namanya manusia...bukan aku xbleh mrah tpi aku hormat die..sebagai seorang exco aku..aku just sekrtariat..tp itulah jangan ikut kepala sendiri...bincang...die bajet die bagus..die xbincang ngan sape2....

1 comment:

  1. itu adalah kerenah manusia yang biasa kita akan temui..walaupun ssah bg ke dlm menjayakn prgrm ini..tp abg pasti ke dpt merasai pe yg bakal ke akn hdapi dlm dunia pekerjaan suatu hari nnt..
    biar ssah skg..biar dikena skg..namun bkn smsa kita sdah bekerja.. :)

    ReplyDelete